KARIN & ELIN

Första gången som hårmodell

Kategori: Elin

Jag hade tänkt börja blogga regelbundet igen och skriva om bland annat ångest, hur man mår bra, saker som inspirerar mig, mitt liv och lägga upp en del foton här. Jag hoppas att KARIN också ska börja igen! ;) Det är alltid så roligt att kolla tillbaka i arkivet sen och se vad man hade för sig och förhoppningsvis kommer jag börja ta mer foton igen, för det har jag tyvärr nästan slutat med helt :/. Så nu tänkte jag börja med ett "intresse" jag har och det är att vara hårmodell.
 
Det började i januari förra året när Emma frågade om jag ville vara med och gå en visning som hårmodell för Young intercoiffure. Vem kan säga nej till det ;). Så, efter den dagen var jag fast och gick på en casting hos Wella och på den vägen är det. Hos Wella är jag mer eller mindre en gång per månad och får håret fixat och visar upp det på lite olika sätt. Jättekul tycker jag! :) Jag har ett väldigt tjockt, glatt hår med mycket bra kvalité och tunna strån. Själv kan jag inte göra så mycket med det då det tar evigheter pga att det är så tjockt och tungt, men eftersom jag har rätt fint hår är det ändå kul att det kan komma "till nytta" hos någon i alla fall.
Som hårmodell får man oftast håret färgat/slingat, man blir sminkad och stylad och visar upp för både branschfolk och press på olika visningar. Ibland gör dom också håruppsättningar.
 
Från den första visningen för Young intercoiffure:
Emma med Rapunzel-hår ;-)
 
På g!
 
Jag fick hela håret kreppat och lockat först (bild från dagen efter, därför det ser lite risigt ut).
 
Sen tvinnade frisören allt hår runt på mitt huvud. Fick ligga med överkroppet på ett bord undertiden, haha.
 
Framifrån och färdigsminkad minus läpparna.
 
Grymt snygg bästa Emma!
 
Et voila!
 
Färdig och redo för visning, som hölls för ca 30-40 pers (om jag minns rätt)
 
Frisörer och makeup-artister i full fart.
 
Otroligt vad man kan göra med hår egentligen! ;-)
 
Vi avslutade kvällen med att gå ut och äta på Vapiano. Det kändes väldigt udda att gå ut med det håret och sminket, folk ska alltid stirra som om man vore en utomjordning. Men, det gör mig inget! :)
Puss! Såhär såg jag ut då. "Pälsmössan" är alltså mitt hår... Cray! Och så j*vla snygg eyeliner!!
♥♥

Kommentarer

  • Emma säger:

    Det hade verkligen inte skadat med lite "finare" smink för min del :P

    Om man ändå kund få sig en son fin eyeliner på egen hand.. blir ju aldrig som man vill ><

    Svar: Men jag tyckte du var så snygg ändå! ^^
    Ja eller hur! Dock omöjligt :(
    None None

    2013-02-21 | 15:30:14
    Bloggadress: http://emmastaaf.blogg.se
  • Hanna Karlsson säger:

    Vad kul!

    2013-02-21 | 22:03:35
    Bloggadress: http://hannafialotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här: