KARIN & ELIN

Första veckan på nya jobbet

Kategori: Allmänt

Hade en bra första vecka i Norrköping och på Telia. Utbildning som gällde hela veckan och i två veckor till nu, så det är verkligen mycket nytt, men verkar ha hamnat i ett bra team! :) Har inte riktigt fattat än att jag ska bo här i åtminstone 3 månader framöver. Blir nog mer verkligt när jag fått sätta mig i svaret och ta emot samtal. Det ser jag fram emot! Hur som helst, här kommer lite foton från första veckan:
I måndags satt jag i flera timmar och höll Emma sällskap på supporten.
 
Dagen efter tog vi en liten fika i solen längs strömmen efter vi båda slutat jobba. Så jäkla gott, allt ekologisk från ett av de bästa caféerna här i Norrköping. Har för mig att det heter "Mimmi's visthus".
 
I torsdags fick Emma migrän så jag fick hjälpa henne att "annordna" en ögonmask, haha. Man tar vad man har ;). Stackarn, men den hjälpte iaf. Jag passade på att gå till SATS sen och kolla in hur det ser ut här i Norrköping. Tränade på Actic med Emma innan hon fick sin migrän, men jag trivdes verkligen inte alls på det gymmet tyvärr. Längtade tillbaka till mitt kära SATS, så nu har jag ofryst mitt medlemskap och öppnat det där istället, mycket billigare än i Haninge... Så det blir nog bra! :)
 
I fredags fick vi sitta och medlyssna en stund på jobbet. Det var jätteintressant. Sen efter jobbet mötte jag Emma så gick vi och åt pannkakor till middag. Haha lite trötta och hungriga sådär efter jobbet (=lata).
 
Och efter middagen blev det det jag längtat efter hela veckan, nämligen bio! Baksmällan del 3 såg vi och den var rolig och def sevärd, men inte den bästa i trilogin. Älskar verkligen att gå på bio, men blir så trött på alla prishöjningar dom gör hela tiden, så snart har man väl inte råd att gå längre...
 
 
Såhär gick jag klädd i lördags. Ännu en dag jag längtat efter! Karin kom nämligen och hälsade på.
 
Mötte upp Karin vid tolv-tiden och då gick vi alla tre iväg för att äta lunch ute.
 
Var sjukt sugen på räk-macka (haha, har aldrig någonsin hänt förut!) och den var jättegod. Dock blir jag nästan äcklad när jag ätit en bit, blir ofta det av sån här typ av mat. Det blir för mycket med all majonnäs och brödet och allt.. Synd :/.
 
Efter lunchen åkte Emma till Finspång och jag och Karin gick i affärerna och fikade en varsin god paj. På kvällen handlade vi mat som vi lagade och drack lite vin och myste.
 
På söndagen blev det återigen lunch ute i den härliga värmen.
 
Sen blev det en liten promenad längs lax-"trappan" dom har byggt längs strömmen här i Norrköping, jättefint!
 
Bästa du! ♥
 
Sedan blev det lite mer affärsräd och en glass i solen med Emma, innan Karin åkte hem. Resten av dagen ägnades åt så roliga saker som tvättning och städning ;).
 
♥ Elin

Kommentarer

  • Keeyrut säger:

    Bästa DU! saknar dig massa, kom hem och hälsa på nu vettja! <3

    2013-06-04 | 19:31:32

Kommentera inlägget här: