KARIN & ELIN

UPDATE

Kategori: Karin

 
Oj, hej! Här har det varit dött ett tag. Ja, från min sida that is. Ingen kan ju anklaga mig för att sitta vid datorn för mycket iaf ;) Det har varit brist på tid, inspiration och lust till att skriva. Men nu, i takt med att solen visar sig mer återkommer den där skrivarlusten med små små myrsteg. Det blir kanske inte blir några större skrivarsensationer från mig här och kanske heller inte så ofta. Men det här är en början, och det är ju alltid nåt.  

Det har varit en mysig och givande helg än så länge. I fredags, som Elin skrev, mötte jag upp henne och mami i stan efter jobbet. Senare joinade pappa och pojkvännen och vi bestämde oss för att äta middag i stan tillsammans. Skönt att slippa ställa sig i köket en fredagkväll. Det var verkligen supertrevligt. Älskar spontana middagar/tillställningar!
 
Obligatoriska drinken efter maten. "Lady"-drinkar på internationella kvinnodagen.

Igår ägnade jag hela dagen åt att städa, tvätta, handla och förbereda inför kvällen. Elin och hennes pojkvän kom över på lite knytis och vi kollade på finalen av melodifestivalen. Och herregud vad mätta vi blev! Det bjöds på räkor med aioli, antipastitallrik, sallad, bröd, diverse tillbehöver och efter det popcorn, chips, godis, cupcakes, glass och en underbar pecannötskolapaj som Elin bakat. Mätt var liksom bara förnamnet. Men kan man sluta proppa i sig för det? Nä :P

När bordet ännu inte var överbelamrat med mat..


Jag bakade minicupcakes med hallon i och philadelphiatopping. Svårt med gräddningstiden då de är så små så de blev tyvärr lite torra, men god smak.

Nu väntar lite tvätt på att hängas och sen blir det en promenad till mor och far för lite umgänge och kaffe.
Avslutar med ett stillében från vardagsrummet

Längtar sååå till sommar, sol och värme!

♥K

Kommentarer


Kommentera inlägget här: