KARIN & ELIN

Ipl-behandling

Kategori: Elin

Igår var jag och gjorde min allra första ipl-behandling (en behandling med laser). Jag var lite nervös innan då jag inte visste hur min hud skulle reagera på behandlingen och hur det skulle kännas. Jag blev dock positivt överraskad. Huden blir ordentligt nedkyld innan på områdena där behandlingen ska utföras. På vissa ställen, där huden tex är tunnare, kunde jag känna lite obehag, ungefär som en snärt av en gummisnodd. På andra ställen kände jag bara lite värme, så det var inte så farligt alls och jag kände ingenting efter och det syns heller inget! Det tar heller inte så lång tid för en behandling med ipl. Jag går hos Scandoc Clinic som ligger på en sidogata till Drottninggatan. Mycket fräscht ställe och trevlig personal. Kan starkt rekommendera!
 
Här kommer lite info från deras hemsida om permanent hårborttagning:
För att uppnå permanent hårborttagning kan det ibland krävas många behandlingar.
Resultaten är högst individuella och vissa personer kan kräva upp till 10 - 12
behandlingar på ett område. Hur många behandlingar som man behöver genomgå beror
på en rad olika faktorer - färg på hårstrån, hudfärg, diameter på
hårstrån.
Tidigare genomgångna behandlingar kan även påverka
behandlingsresultatet.
Mörkhyade personer kräver en mer intensiv behandling än personer med ljus hy.
Det är en anledning till att man bör undvika att sola före behandling. Dessutom
spelar de olika växtfaserna som hårstrån befinner sig i en roll. Behandlingen
kan bara påverka hårstrån som befinner sig i en aktiv tillväxtas. På grund härav
krävs upprepade behandlingar. Hur ofta behandlingarna skall ske är också
individuellt. Somliga personer har en snabb och intensiv hårväxt och har kan
behandlingarna göras var 3:e vecka. Andra personer har en långsammare hårväxt.
Då krävs längre intervall mellan behandlingarna ibland upp till 6-8
veckor.
Vi använder maskiner från Palomar som garanterar ett gott
slutresultat.

Kommentarer

  • IPL behandling säger:

    Hur går det för dig med din behandling? blev du nöjd?

    2012-11-23 | 22:10:26
    Bloggadress: http://www.ipl-behandling.com

Kommentera inlägget här: