KARIN & ELIN

Taiwan dec 2012-jan 2013!

Kategori: Karin

Efter ett misslyckat försök att åka tillsammans förra sommaren och en massa prat och planerande med semesterdagar har vi nu ÄNTLIGEN bokat tur- och returflyg till Taipei, Taiwan! Åh! I'm so excited!!
Jag har aldrig varit i Asien förut så det känns extra spännande. Jag har lovat pojkvännen att jag ska smaka på (nästan) allt. Nästan - för att jag vägrar stoppa hela kycklingfötter i munnen t.ex. Men en bit kan jag ju prova iaf ;)

Nu har jag något att se fram emot och det känns underbart. Jag tror stenhårt på att det är vad som behövs för att klara vardagen - något att se fram emot, något att "kämpa" för. Vi åker inte förrän om ett halvår men jag tror att tiden fram tills dess kommer gå ganska fort iaf. Snart är det sommar, och den flyger ju alltid förbi. Sen är det höst och vips! så lär det va december återigen!

Nu återstår det bara att ordna nytt pass och kanske en del vaccinationer, men det gör jag så gärna.


Taipei






Night Market


Matstånd på marknaden. Här kommer vi säkert hitta mycket exotiskt att äta.

Det bästa av allt är att vi kommer ha gratis boende under de 10 dagar vi är där. Vi ska nämligen bo hos och hälsa på pojkvännens mamma :)

K

Kommentarer


Kommentera inlägget här: